01

01

01

01

02

9

02

08

01

02

03

04

05

06

Thuis op

Goeree-

Overflakkee

Oost West Wonen

De vier woningbouwcorporaties op Goeree-Overflakkee fuseren tot een nieuwe organisatie. Een ingrijpend proces waarbij heel wat komt kijken; ook op communicatiegebied. Want hoe ga je heten en hoe ga je eruitzien? Na een spannende pitch mocht DINK aan de slag met deze uitdaging. En nu, na een succesvolle overgang op 1 januari 2020, kunnen we met trots terug- en vooruitkijken. Oost West Wonen staat als een huis.

Wat we gedaan hebben

  • Strategie
  • Merknaam
  • Logo
  • Huisstijl
  • Website
  • Advertenties

DE SLEUTEL

Een fusie van vier verschillende partijen is niet eenvoudig. Iedere partij heeft zijn eigen belangen, mening en visie op de te ontwikkelen uitstraling en strategie. Er is dus gezocht naar de verbindende factor tussen deze partijen. Zowel de naam als het logo zijn zo doordacht dat alle partijen zich hierin konden vinden. De sleutel tot succes lag hierin in de symboliek.

Een sleutel heeft alles met wonen te maken. Het biedt toegang tot de woning en opent deuren. Maar met een sleutel kun je ook je bezittingen beveiligen. Bij een nieuwe woning is de sleuteloverdracht een speciaal moment; een nieuw begin. Sleutels kunnen zelfs een emotionele waarde hebben. Ze zijn de connectie met thuis.


De wooncorporatie speelt een sleutelrol als het gaat om het bieden van goede huisvesting. Letterlijk en figuurlijk openen ze nieuwe deuren voor hun huurders en brengen ze partijen bij elkaar. Maar vooral de huurder zelf speelt een sleutelrol. Om hem of haar draait het nu eenmaal.


Maar er is ook een connectie met Goeree-Overflakkee. Op het eiland zijn veel zogenaamde ‘sleuteldorpen’. Vanuit de lucht vormen de Kerkring, de voorstraat en de haven de vorm van een sleutel. Zo is de sleutel ook een mooie verwijzing naar de woonkernen op het eiland.

wij zijn uw nieuwe woningcorporatie

Een nauwlettend tijdspad werd uitgestippeld om alle huurders, leveranciers en inwoners van Goeree-Overflakkee te informeren over de fusie en de nieuwe naam. Stap voor stap werden de oude merkstijlen vervangen door de nieuwe merkstijl van Oost West Wonen.

OVERAL ZICHTBAAR

De nieuwe uitstraling wordt overal in doorgevoerd. Het pand, het wagenpark, de nieuwe website, brochures, mappen, spandoeken vlaggen etc. etc. Het is fantastisch om te zien hoe de corporate identity overal zichtbaar wordt en bijdraagt aan herkenning, gemak en helderheid.