01

08

01

02

03

04

05

06

07

daar krijg je

energie van

coöperatie deltawind

Een coöperatie ontstaat daar waar een goed idee niet in je eentje te realiseren is. Door samenwerking wordt een plan of project haalbaar en hebben de leden van de coöperatie er voordeel bij. Zo is in 1989 Coöperatie Deltawind ontstaan en is zij inmiddels één van de grootste lokale energiecoöperaties van Nederland. Maar wat als je als coöperatie al je energie hebt gestoken in wind en je aan je quota voldoet, verandert dan ook je identiteit?

Wat we gedaan hebben

  • Positionering
  • Logo
  • Corporate identity
  • Brochures
  • Magazine
  • Website

Positionering wordt Merkidentiteit

Een vraagstuk waar wij duurzaam van genieten. Door gebruik te maken van interne en externe interviews en online enquêtes, hebben we de identiteit van Deltawind helder weten samen te vatten. Tevens zijn de kernwaarden en -activiteiten vastgesteld. In het kort staat Deltawind voor: initiatief tonen, duidelijke doelen stellen en daadkracht. Deltawind gelooft in het produceren van duurzaam opgewekte energie, in eigendom van de lokale bevolking, én het bevorderen van efficiënt energiegebruik. Dat alles onder het credo: “Daar krijg je energie van”.

Merkstijl

Omdat de merknaam Deltawind zijn positie in de energiemarkt al had ingenomen, was de wens om het logo te moderniseren. Weg met die blazende Griekse god, we gaan voor vooruitstrevend en modern. En omdat we graag mee- en vooruitdenken, hebben we ook duurzame beeldmerken ontwikkeld voor de energietransitie. Toekomstbestendig voor wat in wording is én nog gaat komen. Een solide fundering voor de nieuwe merkstijl.

slimme website

Een coöperatie ontstaat daar waar een goed idee niet in je eentje te realiseren is. Door samenwerking wordt een plan of project haalbaar en hebben de leden van de coöperatie er voordeel bij. Zo is in 1989 Coöperatie Deltawind ontstaan en is zij inmiddels één van de grootste lokale energiecoöperaties van Nederland.

Naar buiten!

Uit eerder gedane onderzoeken blijkt dat de eilandbewoners van Goeree- Overflakkee eigenlijk niet goed weten wat Deltawind allemaal doet. Behalve dan die lelijke windmolens plaatsen. Tijd voor een positivistisch offensief! De onderwerpen waren al prachtig. Het enige wat wij nog moesten doen was de juiste tone of voice in de tekst verwerken en een fraai magazine designen. En als de klant dan belt dat ze diverse complimenten krijgen naar aanleiding van deze huis aan huis mailing, dan krijgen wij daar erg veel energie van!