01
01
01
1
2
01
01
02
9
02
08
01
02
03
04
05
06
de kunst van het
weglaten
pascal viskil
Een goede tekstschrijver schrijft niet precies op wat jij hem vertelt, maar past de kunst van het weglaten toe. Zo wordt jouw boodschap helder en duidelijk. Dat is ook de gedachte achter het nieuwe logo van Pascal. Door sommige delen van de letters weg te laten verandert de naam in een dynamisch logo. De website sluit hier helemaal op aan; strak, gebruiksvriendelijk en met speelse elementen. Net als de teksten van Pascal.
Wat we gedaan hebben
- Logo
- Huisstijl
- Website


HET EERSTE ONTWERP WAS METEEN RAAK
“Ik ben diep onder de indruk van de zorgvuldige manier waarop de designers van DINK te werk gaan. Ze ontwierpen een nieuw logo en een nieuwe website voor mijn tekstbureau. Ik wilde meer aandacht geven aan het inhoudelijke karakter van mijn diensten. Schrijven is schrappen. Dat betekent voortdurend strategische keuzes maken. Dit aspect vormde voor de designers van DINK de essentie voor mijn nieuwe logo. Het eerste ontwerp was dan ook meteen raak. Vervolgens is dat concept subtiel doorvertaald naar een strak en minimalistisch webdesign. Mijn tekstbureau heeft nu de uitstraling waar ik al jaren naar op zoek was.”
Pascal Viskil
Strategisch denker en schrijver
